Євген Оскарович Патон народився в 1870 році у Ніцці (Франція). «Більшість Патонів були військовими, він єдиним серед представників своєї родини обрав фах науковця. Спочатку навчався у Дрездені, потім – у Санкт-Петербурзі, отримав ґрунтовну освіту, вільно володів англійською, німецькою і французькою мовами.
У 1904 вчений прийняв пропозицію створити в Києві третю в Росії кафедру конструювання мостів. У 1904—1938 роках завідував кафедрою Київського політехнічного інституту.
У 1929 роцістався кардинальний поворот у науковій діяльності Євгена Патона. Він з небувалим ентузіазмом захопився проблемами електричного зварювання металів. Ця галузь науки і техніки тоді тільки починала розвиватися, але 60-річного академіка абсолютно не лякала перспектива освоєння малознайомої для нього сфери. Звичайно, електрозварювання в ті роки приваблювало багатьох інженерних умів, оскільки розпочата індустріалізація вимагала будівництва нових об’єктів в гігантських масштабах, до того ж вона виявила всі недоліки клепки металів, яку застосовували раніше.
Євген Патон розробив комплексну програму вирішення проблем зварювального виробництва. Оскільки в радянських навчальних закладах зварювальників не навчали, Патон організував у Київському політехнічному інституті окрему кафедру зварювання. Він очолив зварювальну лабораторію та Електрозварювальний комітет у Києві. У 1934 р. лабораторія Патона стала першим в світі спеціалізованим науково-дослідним інститутом зварювання.
1929 року організував у Академії наук України кафедру інженерних спортуд, на базі якої створено Інститут електрозварювання (1934). У 1934-1953 роках — директор Інституту електрозварювання АН України.
У роки Другої світової війни зробив визначний внесок у обороноздатність СРСР: розробив і впровадив технологію та обладнання для зварювання спеціальних сталей, зокрема, для танкових башт.
Всього за проектами академіка Патона було споруджено понад 50 клепаних і 100 зварних металевих мостів, більшість з яких служать людям і донині.
Вінцем його інженерної діяльності, його останнім творінням, став унікальний на той час суцільнозварний міст через Дніпро у Києві, будівництво якого було завершено вже після смерті вченого. Євген Патон три місяці не дожив до відкриття мосту, який тепер за правом носить його ім’я. Міст Патона був включений Американською академією зварювання в список видатних інженерних споруд.