24 лютого 1917 року народилася Тетяна Яблонська – одна з найвідоміших художниць в історії українського мистецтва.
Тетяна Яблонська – дивовижна художниця. Народилася в 1917 році, померла в 2005-го, так стала свідком майже всього ХХ століття. Яблонська активно працювала майже 50 років, за цей час пройшла шлях від побутового живопису до імпресіонізму; брала участь у Венеційській бієнале, а її персональні виставки проходили від Лондона до Парижа. «Хліб» (1949), «Лебеді» (1966), «Юність» (1969), «Життя триває» (1971) – найвідоміші її роботи. Тетяна Яблонська навчалась у майстерні легендарного художника Федора Кричевського. Сьогодні її роботи можна побачити в музеях Києва, Харкова та Одеси.
Отримала освіту у Київському художньому інституті. Вчителем Тетяни Яблонської був Федір Кричевський. Теми материнства та праці в творчості цього видатного українського художника вразили і молоду Яблонську. Вона стала продовжувачем його традицій. Сільська тема в творчості Тетяни Нилівни – найглибша; найвідоміша її картина – “Хліб” (1949). Загалом, творчість художниці дуже різноманітна, але головне, що характерне для її мистецтва, – зображення людини з усіма її радощами та горем, труднощами та перемогами. Її твори позначені різною “світосилою” – то відкрита кольорова гама, співзвучна красі ярмаркових сценок, розписних іграшок, що надихали Піросманашвілі та Кончаловського, Шагала та Машкова; то ніжна гама близьких тонів. Відкритий, яскравий тональний живопис, стрімкість мазка, продуманість теми…
«Ранок» одна із картин Тетяни Яблонської. Художниця написала в 1954 року: на ній юна дівчина робить зарядку в своїй кімнаті. Вікна навстіж, кімната залита сонцем.
На полотні зображена 13-річна Олена, старша донька Тетяни Яблонської. Дія відбувається в їхній квартирі на вулиці Червоноармійській (зараз Велика Васильківська). Картина зіграла особливу роль у житті Олени: у художньому інституті в Москві, куди дівчина вступила згодом, вона познайомилася з художником з Казахстану, який ще в юності закохався в Олену, побачивши її на цій роботі. «Ранок» – знакова картина і для біографії самої художниці, в якій зосереджена вся суть Яблонської: імпресіоністична манера, теплі, відкриті, душевні кольори, реалістичний малюнок.
Тетяна Яблонська займалася й мистецтвом гобелену. Декоративні пошуки художниці були близькі українському народному мистецтву. Святкова строкатість, поетичність, чистота та насиченість кольору в творах Тетяни Нилівни чимось співзвучні картинам Марії Приймаченко та Ганни Собачко-Шостак.