Федір Аполлонович Піроцький народився 1845 року у містечку Сенча Лохвіцького повіту Полтавської губернії в дворянській (козацького походження) родині військових лікарів.
Освіту полтавець здобував у Костянтинівському кадетському корпусі в Санкт-Петербурзі й Михайлівській артилерійській академії. У 1871 році Федір Піроцький починає задумуватися про недоліки міської залізниці з кінною тягою. Під час прогулянки з винахідником Павлом Яблочковим, Піроцький скаже, що спасіння людства – в електриці.
У 1874 році Федір Аполлонович розпочав електротехнічні експерименти на «Волковському полі» у Санкт-Петербурзі. Розробив проєкт машини змінного струму та системи передачі електроенергії через залізний дріт, закріплений телеграфними ізоляторами на дерев’яних стовпах. Зворотним провідником була земля.
Саме на батьківщині винахідника, у Києві, вперше поїхав трамвай на електричній тязі. Ця грандіозна у світі технічного прогресу подія сталася 1892 року, із значним запізненням, більш ніж через 10 років після перших публічних експериментів та публікацій Піроцького. Та навіть попри таке суттєве відставання, Київ став першим у Східній Європі містом, де поїхав трамвай на електричній тязі. А вже через два роки, 1894 року, електротрамвай, зроблений за схемою Піроцького, з’явився у Львові. Тож Львів став другим після Києва, другим у Австро-Угорщині та п’ятим у Європі, де вперше поїхав новий вид громадського транспорту на електричній тязі.
Крім трамвая, Федір Піроцький зробив багато винаходів у інших галузях – будівництві гідроелектростанцій, електричному освітленні, зв’язку та в суто військовій справі – артилерійській і ракетній техніці. Він також є автором проекту централізованої підземної міської електромережі, він запропонував нову конструкцію доменних та пекарних печей.
Постать Федора Піроцького сьогодні маловідома. Про нього не знайти багато інформації, хоча він навчив світ створювати трамваї на електричній тязі. Саме цей полтавець зробив безліч винаходів для будівництва, роботи гідроелектростанцій та військової справи, але так і не отримав гідного визнання.